Jose, nastolatek, który udowadnia, że wegańska dieta to nie tylko liście i trochę owoców! Jego Instagram wygląda… pysznie!
Kultowy skuter rodem z Włoch
26 września 2020, 13:52
Każdy rozpozna na ulicy lakier rosso Ferrari, trójząb mruczącego Maserati czy drapieżną Alfę Romeo. Nie ma chyba w naszym gronie mężczyzny, który nie przyzna się do tego, że na dźwięk V8 dostaje gęsiej skórki, a na widok czerwonego nadwozia z emblematem Francesco Baracca na masce zatrzymuje się, żeby się dobrze przyjrzeć. Jednak to nie samochodom poświęcimy dzisiejszy wpis.
(Enzo Ferrari, Alfieri Maserati, Nicola Romeo)
W włoskim mieście Pontedera w 1884 r. powstała mała fabryka, która zajmowała się produkcją samolotów, a w późniejszych czasach produkcją samochodów. Fabryka założona została przez Rinaldo Piaggio jeszcze w XIX w. Jednak nas bardziej zainteresuje rok 1964 rok.
Enrico Piaggio, bo to właśnie o nim mowa jest synem Rinalda i zarazem twórcą najpopularniejszego, wyznaczającego trendy mody motoryzacyjnej w tym segmencie - transportu osobowego. Dwa koła, dwa cylindry i 98ccm. Domyślacie się?
(Enrico Piaggio)
Vespa, mały, zwinny skuter. Początkowo nie zrobiła większego wrażenia w świecie motoryzacji, jeżeli chodzi o osiągi. Tylko nie o nie tutaj chodziło. Cena, jakość wykonania i dostępność dla każdego nie miały sobie równych. W pierwszym roku w samych Włoszech sprzedały się 2 484 skutery, a po upływie dwóch lat 19 822.
Ekspansja na rynku w Niemczech, Ameryce czy Azji była zapowiedzią totalnej dominacji. Produkcja w trzynastu krajach, sprzedaż w stu trzynastu państwach na całym świecie i niezliczona ilość kopii tego prostego w konstrukcji pojazdu musiała pozostawić ślad w historii motoryzacji.
(Vespa 98 ccm)
Vespę mogliśmy podziwiać m.in. na planie kultowych Rzymskich Wakacji z Audrey Hepburn w roli głównej, a których scenarzystą był genialny Dalton Trumbo.
Na przestrzeni lat przeszła szereg przemian inżynieryjnych, ale to nie odebrało jej charakterystycznego wyglądu, funkcjonalności i dostępności. Każdy nowy model czerpie od swoich poprzedników to co najlepsze. Idealnym przykładem naśladownictwa jest najnowszy i najbardziej usportowiony model GTS Super, który czerpie od poprzedników z 55’, 65’ oraz 85’ roku.
(Vespa GS150 1955 rok i Vespa GTS Super 300 2017 rok)
Ceny najtańszych skuterów z Vesp zaczynają się od 13 400 zł, a kończą na 42 900 zł. Cena za nowy model nie jest wygórowana, jeżeli mamy go porównywać do innych konkurentów i przedstawiać jakość wykonania, ale stawka zamykająca cennik również nie jest skromna.
Model 946 RED jest na szczycie cennika. Nawiązuje on jak każdy model do poprzednika, a ten konkretny do protoplasty wszystkich Vesp z 1946 roku. Jest dostępny tylko w jednym słusznym kolorze: czerwonym. Kupując model RED wpieramy organizację RED, która pozyskuje środki od wszelkich podmiotów gospodarczych na program walki z HIV/AIDS dzięki czemu pomagamy osobom potrzebującym.
O prostym skuterze można pisać godzinami, ale nic tak nie opisze jego wyjątkowego charakteru i sposobu prowadzenia jak jazda nim. Jeżeli kiedykolwiek będziecie mieć okazję, żeby się nim przejechać wykorzystajcie to. Na pewno nie będzie to porównywalne z jazdą w Ferrari czy innym włoskim cudzie, ale dostarczy Wam mnóstwa radości z jazdy, której ciężko szukać u konkurentów.