Jako, że jesteśmy portalem ceniącym dobra luksusowe, nie mogliśmy oprzeć się ofercie przetestowania najnowszego modelu Lexusa NX 300. Dla wszystkich ceniących dobry gust, styl i elegancję z pewnością ten samochód okaże się strzałem w dziesiątkę.
Nowa toyota camry – powrót legendy w najlepszym wydaniu
29 lipca 2019, 09:22
Redakcja wgarniturach.pl, dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera marki Toyota firmie Carolina Toyota Bielsko, miała możliwość przetestowania najnowszej flagowej limuzyny Toyoty, w nowej odsłonie. Czy coś nas zaskoczyło? Podekscytowało podczas testu? Zapraszamy do lektury i podzielenia się Waszymi wrażeniami w komentarzach pod artykułem.
Kilka historycznych faktów…
Toyota Camry jest świetnie znana fanom marki już od 1982r. Ogromną popularność zdobyła w Ameryce Północnej i Australii, gdzie jest produkowana w wyniku podziału linii modelowej klasy średniej na „europejską” (modele Carina i Avensis) oraz „amerykańską” – model Camry. W Polsce w 2019 roku zaprezentowano ósmą już generację modelu Camry, który w Europie jest oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym o pojemności 2,5 l.
Podstawowe dane techniczne.
Testowana przez nas jednostka to model oparty na Nowej Globalnej Architekturze Toyoty (TNGA), dzięki której samochód ma obniżony środek ciężkości i zwiększoną sztywność nadwozia. Jednostka o mocy 2,5 litra HYBRID e-CVT o łącznej mocy układu hybrydowego to 218 KM z maksymalnym momentem obrotowym: 221/3600-5200 Nm/obr./min spełniła nasze oczekiwania pod każdym względem. Do setki przyspiesza w ciągu 8,3 s, a prędkość maksymalna to według danych producenta 180 km/h (zdaniem redakcji są to dane sporo zaniżone). Nie jest to może bolid formuły jeden, natomiast bezszelestny i niezwykle dynamiczny układ hybrydowy zapewnia dużą dynamikę podczas przyspieszania i lekkość prowadzenia, przy bardzo niewielkim spalaniu 4,2-4,3l/100 km (dane producenta). Ogromne wrażenie robi wspomniany już układ hybrydowy najnowszej generacji. Jest cichy, komfortowy i wspaniale współpracuje z automatyczną skrzynią biegów.
Wnętrze legendy. Komfort i bezpieczeństwo.
Siedząc w nowej Toyocie Camry nie można nie odnieść wrażenia, że jesteśmy otoczeni luksusem, i to w najlepszym wydaniu. Wyrafinowane wnętrze łączy eleganckie wzornictwo z materiałami najwyższej jakości. Szczególnie do gustu przypadła mi jasno- beżowa, skórzana tapicerka wyjątkowo miękka i przyjemna w dotyku oraz eleganckie drewniane zdobienia deski rozdzielczej. W przedniej części płynne linie formują stylowy kokpit wokół kierowcy i przestronną, wygodną przestrzeń dla pasażera. Pasażerowie zasiadający z tyłu mogą cieszyć się sporą ilością miejsca oraz co zwróciło moją szczególną uwagę, sterować specjalna konsolą środkową umożliwiającą sterowanie klimatyzacją, systemem audio i regulacją pochylenia oparcia foteli. Z pewnością nie jest to samochód nastawiony na komfort wyłącznie kierowcy, ale także pasażerów. Niezwykle przydatny i czytelny 10- calowy wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie pokazuje najważniejsze dane z przebiegu jazdy, znaki, prędkość. System car-audio nie jest może stworzony dla audiofilów, natomiast firma JBL z pewnością stanęła jak zwykle na wysokości zadania, tworząc system Premium Audio JBL z 9 głośnikami zapewniającymi wspaniałe wrażenia akustyczne.
W zakresie bezpieczeństwa, Toyota nie ustąpiła nawet na milimetr przed konkurencją. W standardzie Camry Hybrid znajdą Państwo zaawansowane systemy Toyota Safety Sense, które oferują wsparcie dla kierowcy. Wśród nich znalazł się układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych (PD), adaptacyjny tempomat (ACC) w pełnym zakresie prędkości oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (S.C.).
Podczas jazdy testowej dało się zauważyć imponującą dynamikę cichego układu hybrydowego, co przy jeździe miejskiej pozwala ograniczyć zużycie paliwa do minimum, emisję szkodliwych substancji i umożliwia wykonywanie szybkich i bezpiecznych manewrów.
Czy ten luksus sporo kosztuje?
Wykonałem jazdę testową luksusową limuzyną i z ciekawości zapytałem producenta jaka jest cena tego modelu. Słysząc odpowiedź i możliwości finansowania zakupu, trudno było mi uwierzyć, że tak korzystna oferta jest dostępna na polskim rynku. Otóż, kupując nową Toyotę Camry można skorzystać z bardzo opłacalnego wynajmu długoterminowego, co oznacza że użytkując pojazd uiszczamy stałą, odpowiednią miesięczną kwotę. Kupując hybrydową Toyotę Camry w ofercie SmartPlan zapłacisz 1 499 zł netto, gdy koszt standardowej raty leasingowej wyniósłby 3 350 zł netto. Maksymalna wpłata własna to 10% ceny, przy założeniu, że użytkownik przejeżdża rocznie 20 tys. km. Wartość pojazdu wynosi 149 000 zł brutto, a więc rata netto może wynieść 1% wartości samochodu. To idealny sposób kupowania, gdy nie posiada się wystarczająco dużo wolnych środków finansowych, a pieniądze, które musielibyśmy wydać na samochód możemy zainwestować w rozwój firmy.
Oprócz kosztów raty finansowej, obowiązuje nabywcę ubezpieczenie - zawsze od wartości netto, a obciążenie podatkiem Vat przejmuje firma leasingowa. To Klient decyduje czy opłaca składkę jednorazowo czy chce mieć cenę polisy zryczałtowaną w opłacie miesięcznej. Tak można również postąpić z pakietem serwisowym, który obejmuje wszystkie wymagane przeglądy w okresie najmu, wymianę i przechowywanie opon oraz nieprzewidziane wydatki np. żarówki. Dzięki temu koszty w firmie są przewidywalne i nie ma ryzyka ponoszenia jednorazowych większych wydatków - wystarczy wcześniej skalkulować niskie miesięczne raty za serwisową usługę. Wszystko można płacić na jednej miesięcznej fakturze.
Co ciekawe, z danych salonu Toyota Carolina wynika, że obecnie ponad połowa osób kupujących, nabyła samochód w ofercie SmartPlan. Całą operacją zarządza jedna główna firma Toyota tzn. Toyota dostarcza samochód, Toyota Leasing go finansuje, a Carolina Toyota Bielsko się nim opiekuje.
Więcej szczegółów na temat aktualnej oferty SmartPlan znajdą Państwo na stronie:
……..
Carolina Toyota Bielsko
ul. Świerkowicka 26,
43-502 Czechowice – Dziedzice
Artykuł sponsorowany