
6 porad dla zajętych
Czas, czas, czas… Goni nas! Co zrobić, aby rozciągnąć dobę?
1. Spisz wszystkie mniej lub bardziej angażujące sprawy
Spisz je, a następnie podziel je na te, które są naprawdę ważne. Pamiętaj, że w pierwszej kolejności powinieneś wykonywać te NAJWAŻNIEJSZE, a nie te które wywołują najwięcej emocji.
2. Zweryfikuj swoją listę zadań
Zastanów się, czy to co robisz przybliża Cię do Twojego celu. Jeśli nie – pozbądź się ich bez wyrzutów sumienia.
3. Znajdź czas na refleksję
Zastanów się jakie są Twoje cele i w jakim czasie chciałbyś je zrealizować. Stwórz listę – i włóż do notesu – będzie ona dla Ciebie punktem odniesienia i w chwilach zwątpienia nada kierunek Twoim działaniom.
4. Korzystaj z dostępnych narzędzi
Wykorzystuj aplikacje online do zarządzania projektami i planem Twojego dnia. Dzięki zapanujesz nad codziennymi listami zadań.
5. Naucz się korzystać z macierzy Eisenhowera
Zwróć uwagę, którym zajęciom poświęcasz najwięcej energii i podziel je wg schematu: a) ważne i pilne, b) ważne i niepilne, c) nieważne i pilne, d) nieważne i niepilne. Spróbuj tak wykonywać zadania by wykonać sprawy ważne, zanim staną się pilne. To pomoże zachować Ci spokój i zmniejszy poziom Twojego stresu.
6. Określ rezultat i czas potrzebny do jego osiągnięcia
Zanim zaczniesz jakiekolwiek działanie upewnij się, że wiesz ile czasu chcesz na niego przeznaczyć. Odpowiedz sobie, po czym poznasz, że cel został osiągnięty.